مطلب قبل

بهینه سازی اپ استور چگونه انجام می شود؟

  • یک استراتژی شفاف بهینه‌سازی فروشگاه App ایجاد کنید

تحقیقات خود را انجام دهید و بازار خود را بشناسید. بسیار مهم است که کاربران خود را درک کنید تا بتوانید از این اطلاعات برای بهینه سازی استورها استفاده کنید. کاربران هنگام جستجوی برنامه‌هایی که شبیه برنامه شما هستند از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟ به کدام زبان صحبت می کنند؟ پس از به دست آوردن این اطلاعات می توانید به مرحله بعدی بروید.

  • نام مناسب برنامه خود را انتخاب کنید

نام برنامه شما همان چیزی است که هر کاربر در ابتدا می بیند. به همین دلیل مهم است که نام برنامه خود را هوشمندانه انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که عنوان برنامه شما با برنامه شما مرتبط است، خواندن آن آسان و منحصر به فرد است. اگر عنوان جذاب باشد، مردم آن را به خاطر خواهند آورد، که به نوبه خود به برنامه شما ارزش تشخیص بالاتری می دهد. هنگام انتخاب نام مناسب، فراموش نکنید که تعداد کاراکترها را در نظر بگیرید.

در حال حاضر شما 30 کاراکتر در فروشگاه گوگل پلی و 30 کاراکتر در اپ استور اپل دارید.

علاوه بر این، کلمات کلیدی در نام برنامه دارای قوی ترین وزن رتبه بندی هستند. شما می توانید کلیدواژه های اصلی خود را به دنبال نام برند قرار دهید.

Placing keywords in your App Name is a good App Store Optimization strategy. Your app will be more likely to rank for keywords in the App Name.
  • نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی را برای برنامه موبایل خود بدانید

هدف در اینجا ایجاد مجموعه کلمات کلیدی است که می خواهید برنامه شما با آن پیدا شود. به یاد داشته باشید، کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که افراد برای جستجوی اپلیکیشن‌ها در اپ استور و گوگل پلی استفاده می کنند. هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

  1. ویژگی‌های اصلی برنامه یا بازی شما چیست؟
  2. مترادف‌هایی که ویژگی ها را توصیف می‌کنند چیست؟
  3. برنامه‌های مشابه چه نام دارند؟
  4. دسته برنامه شما چیست؟
  5. معمولاً افراد در این دسته از چه اصطلاحاتی استفاده می‌کنند؟

جستجوی کلمات کلیدی مناسب یک فرآیند مداوم است، بنابراین در ابتدا به مجموعه کلمات کلیدی خود فکر نکنید. ابزارهای بهینه سازی فروشگاه App بسیاری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند اولین گروه از کلمات کلیدی خود را پیدا کنید. App Radar یکی از جامع ترین برنامه های موجود در بازار است. این یک رابط کاربری آسان را ارائه می دهد که در آن می توانید کلمات کلیدی خود را ردیابی کنید، آنها را تجزیه و تحلیل کنید و توصیه های هوش مصنوعی در مورد چگونگی بهبود رتبه فروشگاه برنامه خود دریافت کنید.

  • توضیحات برنامه خود را بنویسید

توضیحات برنامه یکی دیگر از بخش‌های ضروری فراداده برنامه شما است. این برنامه اطلاعاتی در مورد آنچه برنامه شما در مورد آن است را در اختیار کاربران قرار می دهد و نمای کلی از ویژگی های اصلی آن را ارائه می دهد.

توضیحات برنامه نه تنها برای کاربران، بلکه برای الگوریتم رتبه‌بندی فروشگاه‌های برنامه نیز مرتبط است. به ویژه برای Google Play مهم است. توضیحات یکی از حوزه‌های اصلی است که گوگل کلمات کلیدی را برای رتبه‌بندی اپلیکیشن شما پیدا می‌کند. این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید تمام کلمات کلیدی خود را در توضیحات قرار دهید و منتظر بمانید تا جادو اتفاق بیفتد. سعی کنید کلمات کلیدی خود را به طور طبیعی در جملات بگنجانید. به این ترتیب توضیحات شما هم برای خوانندگان جذاب است و هم برای الگوریتم مرتبط است.

اپل کلمات کلیدی را از توضیحات برنامه iOS شما فهرست نمی کند. این بدان معنا نیست که شما باید این زمینه ابرداده را نادیده بگیرید. همچنان می توانید از آن به عنوان فرصتی برای نشان دادن بیشتر مزایا و ارزش برنامه خود به کاربران استفاده کنید.

در حالت ایده آل، توضیحات شما باید آموزنده، آسان برای درک و دارای ساختار واضح باشد. شما می توانید خلاق باشید و از فهرست‌ها و همچنین ایموجی‌ها استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که توضیحات در هر دو فروشگاه محدود به 4000 کاراکتر است.

  •  با تست A/B، نماد برنامه مناسب را دریافت کنید

اکنون که اصول اولیه را در مورد اینکه کدام عناصر متنی باعث دیده شدن اپلیکیشن میشوند را می‌دانید، وقت آن است که به عوامل دیگر نگاه کنید: بصری یا دارایی‌های خلاق.

نماد برنامه شما چیزی است که توجه زیادی را به خود جلب می کند و می تواند یکی از دلایل اصلی کلیک افراد بر روی یک نتیجه جستجو باشد. بنابراین، به عنوان یکی دیگر از عناصر حیاتی بهینه سازی فروشگاه App در نظر گرفته می شود. هنگام طراحی نماد برنامه خود، به این فکر کنید که برنامه شما در مورد چیست و چگونه می توانید آن را به صورت بصری منتقل کنید. اگر برنامه یا بازی شما سرگرمی است، نماد شما باید آن را منعکس کند.

به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است، بنابراین از تعداد زیاد عناصر یا متن در نماد خودداری کنید.

خلاقیت های رقیب خود را در هر محلی سازی تجزیه و تحلیل کنید. نگاهی دقیق تر به نحوه استفاده از عناصر بصری، رنگ ها و اسکرین شات های مختلف در زیبایی شناسی فروشگاه اپلیکیشن خود بیندازید. می‌توانید به راحتی خلاقیت‌های خود را با نماد برنامه، اسکرین شات برنامه، پیش‌نمایش برنامه یا ویدیوی تبلیغاتی رقیب خود با App Radar مقایسه کنید.

یک راه عالی برای آزمایش آنچه واقعا برای مخاطب هدف شما کار می کند، تست A/B است. ایده پشت آن این است که تغییرات آیکون های بیشتری ایجاد کنید و بفهمید کدام یک بیشترین کلیک را داشته است. به عنوان مثال، ممکن است جالب باشد که کاربران شما کدام رنگ ها یا شخصیت ها را ترجیح می دهند. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید نماد خود را مطابق با آن تطبیق دهید.

Places in the App Store where your app icon will be displayed
  • تصاویر و ویدیوهای برنامه را آماده کنید

هنگامی که کاربران را به صفحه برنامه خود رساندید، باید آنها را متقاعد کنید که آن را دانلود کنند. اگرچه اسکرین شات ها و ویدیوها ممکن است مستقیماً بر رتبه برنامه شما تأثیر نگذارند، اما نقش مهمی در بهینه سازی نرخ تبدیل دارند – که عاملی برای بهینه سازی فروشگاه App است.

اسکرین شات ها و ویدیوهای برنامه به شما فرصتی می دهد تا عملکرد برنامه یا بازی موبایل خود را نشان دهید. از آنها برای نشان دادن بهترین بخش های برنامه خود استفاده کنید. در واقع، حدود 50 درصد از مردم تصمیم خود را برای دانلود بر اساس برداشت اولیه قرار می دهند. در نتیجه، باید به نحوه طراحی تصاویر بصری توجه زیادی داشته باشید.

وقتی صحبت از اسکرین شات به میان می آید، ابتدا می توانید بین طرح بندی عمودی و افقی یکی را انتخاب کنید. این بدان معناست که شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک اسکرین شات عمودی یا افقی داشته باشید. جهت اسکرین شات های شما باید همیشه از نحوه استفاده کاربران از برنامه شما پیروی کند. به عنوان مثال، بسیاری از بازی ها به صورت افقی بازی می شوند، بنابراین اسکرین شات های آنها نیز افقی هستند. اسکرین شات های خوب طراحی شده پیش نمایشی از برنامه شما را به کاربران ارائه می دهند و همچنین یک داستان بصری جذاب را بیان می کنند.

داستان سرایی بصری در ویدیوهای برنامه شما نیز استفاده می شود. اینها پیش‌نمایش‌های برنامه در اپ استور و ویدیوهای تبلیغاتی در فروشگاه Play نامیده می‌شوند.

Examples of appealing app screenshots designed to drive up conversion
  • فهرست برنامه و محلی سازی

اکنون که فهرست برنامه و تصاویر بصری خود را آماده کرده اید، وقت آن است که قدم بعدی را بردارید. احتمالاً همه این کارها را برای انگلیسی انجام داده اید، فکر می کنید که همه به دنبال برنامه ها به زبان انگلیسی هستند، درست است؟

خب این کاملا درست نیست.

اگر می‌خواهید برنامه یا بازی خود را جهانی کنید، باید آن را طوری تنظیم کنید که برای بازار جغرافیایی هدف جذاب باشد. این عمل خاص محلی سازی نامیده می شود. این بدان معنا نیست که باید از صفر شروع کنید. می توانید از ابرداده‌ها، کلمات کلیدی یا اسکرین شات های موجود خود استفاده کنید و آنها را به زبان های دیگر ترجمه کنید.

چرا بومی سازی اپلیکیشن مهم است؟

با بومی سازی، می توانید نمایان بودن جستجوی فروشگاه برنامه خود را بهبود بخشید و دسترسی برنامه های خود را افزایش دهید. اساساً، شما برنامه خود را برای کاربرانی که به زبان مادری خود جستجو می کنند در دسترس قرار می دهید. ارائه برنامه خود به مخاطبان گسترده تر می تواند منجر به دانلود و درآمد بیشتر شود.

کاربران یک اپلیکیشن را به زبان مادری خود قابل اعتمادتر می دانند و بنابراین احتمال دانلود آن بیشتر است.

  • رتبه بندی برنامه ها و نظرات

بازخورد کاربران شما بخشی جدایی ناپذیر از App Store Optimization است. هر دو فروشگاه نظرات و نظراتی که کاربر در مورد برنامه شما می گذارد را در نظر می گیرند. هرچه رتبه شما بهتر باشد، برنامه شما توسط فروشگاه‌ها مرتبط تر است و رتبه آن بالاتر می رود.

علاوه بر این، 80٪ از کاربران تلفن همراه حداقل یک بررسی را قبل از دانلود یک برنامه مطالعه می کنند. در نتیجه، پاسخ به نظرات نیز ضروری است. کاربران بالقوه دوست دارند توسعه دهندگانی را ببینند که به بازخورد کاربر اهمیت می دهند و درخواست های ویژگی‌های کاربر را در نظر می گیرند. با App Radar می‌توانید به راحتی به نظرات Google Play و App Store پاسخ دهید، آن‌ها را تحلیل و مدیریت کنید.

Create reply templates that match your app brand’s tone of voice and overall branding. Reply promptly to keep users happy.

تمام!